Mechanika

[Tutaj dowiesz się, jak funkcjonuje blog. 
Administracja dokłada wszelkich starań, aby mechanika nie została naruszona, jednakże została ona wprowadzona po pewnym czasie od otwarcia bloga, więc można napotkać odskocznie od podanych niżej informacji.]



Czas i pogoda

"Niesamowite. Ta ziemia jest inna niż wszystkie- wyjątkowa. Nie podlega temu, co my nazywamy normalnością."
~Naukowiec

Czas na blogu przebiega podobnie jak w rzeczywistości. W tym samym czasie zmieniają się pory roku oraz pogoda bywa podobna do tej nam znanej. Ponieważ Terra Nihil jest stosunkowo małą ziemią, na każdym terenie panują podobne warunki atmosferyczne. Wyjątek stanowią obszary blisko Serca Krainy, zamieszkane przez grupę medyków, których nie ogranicza czas oraz pogoda. Zawsze bowiem temperatura wynosi tam około 22 stopni a klimat jest podobny do tropikalnego, nie zmieniają się też pory roku. Zasadą jest to, że na północnych obszarach jest najcieplej, natomiast na południowych- najzimniej.
Terra Nihil nie posiada żadnych innych obszarów odstępujących klimatycznie.
W różnych klanach przyjęło się używać różnych miar czasu. Ludzie, najbieglejsi w liczeniu dzielą rok na 12 miesięcy, a miesiąc na 30/31 dni. Używają też godzin, minut, sekund i innych do dokładniejszych obliczeń. Prościej sprawę ujmując, u nich wygląda to tak samo jak u nas.
Wilki natomiast, jak wiadomo, wolą mieć uproszczone życie. Jedyną ludzka jednostką czasu, jaką się posługują jest rok. Nie dzielą go natomiast na mniejsze części, a używają jedynie uniwersalnych określeń. Przykładowo pór roku, pór dnia (ranek, południe, wieczór, północ etc.), a czas i pogodę wyznaczają poprzez obserwacje słońca, zwierzyny i wszelkiej roślinności Wbrew temu mają kilka dat, są jednak one bliżej nieokreślone, tak więc innym osobnikom ciężko powiedzieć, co kiedy się stało (wyjątek: Ludzie wyznaczyli daty dot. podboju różnych ziem przez nich samych jak i wilków oraz ważniejsze odkrycia).
Co do starzenia się postaci- starzeją się one co roku (realnego) o 12 lat. Jest to spowodowane tym, że większość postaci i tak- z powodu wojen etc. nie dożywa starości. Postacie urodzone w klanie starzeją się według tej samej reguły, z tą różnicą że co miesiąc jeden rok jest im dopisywany aż do osiągnięcia dorosłości (Tylko ludzkie dzieci starzeją się według ustaleń: 1 miesiąc = 6 lat). Potem starzeją się tak jak pozostali.
Jeśli wyjaśnienie fabularne wam nie starcza, to mówię- zostało to tak a nie inaczej skonstruowane, ponieważ większość członków i tak średnio przejmuje się wiekiem postaci, a nam ułatwia to tylko robotę. Klasyk "1 mies = 1 rok" wygląda tak samo jak "1 rok= 12 lat" tylko w większym odstępie czasowym. Zresztą, nie można mieć jednej postaci wiecznie, nie?

 Genetyka

"Genetyka jest prawem natury i będzie istnieć zawsze, pomimo próby jej modyfikowania i zawładnięcia nad nią."
~Anonimowy Medyk

Święte słowa. Wprawdzie Terra Nihil jest magicznym światem, gdzie żyją niezwykłe stworzenia, ale ma ona też własne, nienaruszone prawa. Dzięki temu panuje harmonia pomiędzy florą i fauną. Wyżej wspomniany medyk jest również autorem praw genetyki, które pozwolę sobie zamieścić poniżej, wraz z wyjaśnieniem. 
Dodatkowo dopowiem, że zasady te tyczą się wszystkich ras, jednakże u ludzi wygląda to nieco inaczej.

1. Czarny zawsze dominuje - oznacza to, że jeśli jeden z rodziców ma czarne/bardzo ciemne futro (bądź skórę u ludzi) to jego potomek odziedziczy ten kolor bez względu na kolor drugiego rodzica. Czarna maść ma konflikt z rudą i tylko w tym przypadku może odstąpić dominacji, choć nie zawsze. Jest tez jeden przypadek, w którym może się zmieszać. Jeśli więc jeden rodzic jest czarny a drugi biały, potomstwo będzie albo czarne albo szare.
2. Im bardziej skumulowany gen, tym większa szansa, że odziedziczy go potomstwo - jeśli oboje rodziców jest białych, oczywistym będzie, że potomstwo też będzie białe. Jeśli oboje rodziców ma skrzydła, bardzo możliwe, że potomstwo też będzie je mieć. Jeśli rodzice mają czarne włosy, dzieci też prawdopodobnie będą mieć czarne włosy. A jeśli na dodatek dziadkowie i dalsze pokolenia też mieli jakąś cechę, to jeszcze bardziej prawdopodobne jest, że ich wnuki to odziedziczą.
3. Kolor podstawowy nad kolorem pochodnym - Ta zasada nie sprowadza się do ludzi, a do zwierząt. Chodzi tu o to, że kolor pochodny (przykładowo piaskowy - od rudego) będzie słabszy od podstawowego (na przykład biały), więc potomkowie raczej odziedziczą kolor podstawowy niż pochodny. Może się jednak zdarzyć, że dwa kolory się wymieszają (ale może to się zdarzyć tylko z białym) i przykładowo z piaskowego i białego powstanie bardzo blady kremowy. 
4. Kolor oczu rodziców nie wpływa na potomków - czyli jedyną rzeczą, w której dziedzictwo nie ma znaczenia, są oczy. Mogą być one dowolnego koloru, bez względu na oczy rodziców i przodków.
5. Przeciwne żywioły nigdy się nie łączą - nie ma szans na to, by ktokolwiek władał równocześnie dwoma przeciwnymi żywiołami. Jeśli matka włada ogniem, a ojciec wodą to potomstwo będzie mogło władać albo ogniem albo wodą. Nie ma żadnych wyjątków.
6. (Do pkt. 5) Jeśli żywioły nie są przeciwne, mogą się łączyć i zmieniać w nowe.- tak więc, jeśli nie występuje konflikt, potomkowie mogą dziedziczyć moce z pełną dowolnością, a nawet będą mieli możliwość posiadania jakiegoś innego żywiołu.
7. Kolor drugoplanowy może się zamienić z głównym, o ile jest ciemniejszy. - Czasami może się zdarzyć, że kolor drugoplanowy zamieni się miejscami z kolorem głównym, czyli przykładowo kolor główny to jasny niebieski a drugoplanowy to granatowy, to potomek (o ile nie będzie na to wpływać maść drugiego rodzica) może być granatowy z jasno niebieskimi akcentami. Warunkiem musi być to, że maść drugoplanowa jest ciemniejsza od podstawowej.
Podałam tu tylko podstawowe maści. Wiadomo, że kolory mogą najróżniejsze i może być ich więcej niż 2, chodzi tu jednak o to, by trzymać się jakiś konkretnych zasad i nie robić potomka zupełnie różniącego się od rodziców. To po prostu nielogiczne i źle wygląda, a poza tym na podstawie wyglądu można będzie wywietrzyć zdradę *lenny*.

Polityka

"Ale zapamiętajcie- dodał poufnym tonem- koty to i tak poganie nad pogany, a ludzie to dwunożni debile."
~Silver Spirit Fire, pierwszy król Wilków*

Każdy klan rządzi się innymi prawami, mieszka na innych terenach i ma inne zwyczaje oraz cele i pragnienia.
Aktualnie Terra Nihil zamieszkują dwa klany- Ludzi i Wilków. Pierwszy z nich był od samego początku pozytywnie nastawiony do kotów i wilków oraz nie chciał żadnych wojen. Mimo to, gdy inne klany zagroziły mu zabraniem terenów, walczył dzielnie, choć ludzie byli słabsi i ostatecznie pokonani. Są jednak dobrymi i silnymi sojusznikami, a także jako jedyni potrafią władać bronią oraz tworzyć maszyny oraz wszelkie konstrukcje. Wilki natomiast, jako iż są zwierzętami, żyją w warunkach dość prymitywnych. Potrafią jednak, za pomocą magii uczynić swoje jamy bardziej przytulnymi oraz o dziwo potrafią przyrządzać posiłki, co jednak jest szczytem luksusu i tylko najbardziej wpływowe wilki mogą sobie na to pozwolić. Są chyba najpotężniejszym klanem i sojusz z nimi prawie zawsze zapewnia wygraną, o ile król "łaskawie" się zgodzi. Bardzo zazdroszczą ludziom ich organizacji i nowoczesności ale wiadomym jest, że raczej nikt się do tego nie przyzna. Wilki bowiem są z natury bardzo dumne. Mimo to często w walce zapominają o czymś takim jak "honor" czy "umiejętność przegrywania". Z powodu swojej agresji często budzą strach w innych klanach, gdzie opowiada się dzieciom bajki o złych wilkach, które je porwą, jeśli nie będą się słuchać rodziców.
Ludzie mają złożoną hierarchię. Na pierwszym miejscu jest główny przywódca, którym zawsze jest potomek dawnego władcy. Jeśli władca umrze nie mając dzieci, przywódcą zostaje drugi przywódca, a jeśli go nie ma to zastępca. Ludzie trzymają się swoich zasad i nigdy nie pozwoliliby rządzić komuś obcemu. Drugi przywódca oraz zastępca są pomocnikami głównego przywódcy i są wybierani przez władcę.
Wilki jako jedyne mogą same wybierać króla. Robią to poprzez głosowanie, nad którym sprawuje pieczę jeden ze starszych wilków. Jeśli jednak król będzie miał potomka, może osadzić go później na tronie, o ile reszta nie ma nic przeciwko. Jeśli członkom nie spodoba się ich wybór, mogą wszcząć bunt i wybrać sobie nowego przywódcę, kiedy tylko zechcą. Przez tą "wolność wyboru" często dochodzi do wojen domowych, jednak w tych czasach należą one do rzadkości.
Poza tymi dwoma klanami, na małym terenie wokół serca krainy mieszkają medycy. Jest to grupa składająca się z wilków, ludzi i innych, którzy wybrali taką ścieżkę życia. Ich zadaniem jest pomoc i leczenie wszystkich stworzeń zamieszkujących Terra Nihil. Niedawno król Silver wydał (po uratowaniu przez ową grupę jego partnerki) dekret, który zabrania komukolwiek atakowania medyków oraz wszelkich walk na ich terenie, który nazwał Świętym Miejscem. Dekret ten został zatwierdzony przez przywódczynię ludzi, Katelyn Moon.

* Tak naprawdę Silver nie był pierwszym władcą, gdyż przed nim rządził Akir, który po śmierci uzyskał przydomek Okrutny. Wilki jednak, chcąc zapomnieć o strasznych krzywdach wyrządzonych przez niego, wybrały Silvera na króla i dobrze zatuszowały tę kartę swojej historii.


Partnerstwo i potomstwo

"Chyba się zakochałem."
~Alex

W życiu każdego powinien przyjść czas, kiedy zacznie się zastanawiać co ma ze sobą zrobić. Lata bowiem mijają, a nikt nie jest płodny do końca życia. Nadszedł czas, by znaleźć partnera i założyć rodzinę.
By mieć partnera, postacie muszą wymienić się pięcioma opowiadaniami. Wiadomo, każdy jest inny, tak więc sposób, w jaki postacie będą razem zależy tylko i wyłącznie od was. Nikt nie narzuca, kto komu ma się oświadczyć, czy ma być ślub i tym podobne. Jednak, obydwoje muszą mieć 3/18 lat (zależy od rasy) oraz właściciele muszą wyrazić zgodę. Pary wszelkiego rodzaju są dozwolone, aczkolwiek postacie tej samej płci nie spłodzą potomstwa.
Partnerstwa między rasami mogą być zawierane, lecz uznawane są za zdradę klanu, to samo tyczy się potomstwa, choć taki przypadek nigdy nie został zarejestrowany.
Aby kobieta/wadera zaszła w ciążę nie trzeba pisać opowiadania 18+, ale trzeba pamiętać, że do czegoś doszło, bo dzieci nie pojawiają na pstryknięcie palcami. Ciąża trwa dwa tygodnie realne, a liczbę dzieci wyznaczają rodzice. Jeśli będzie więcej niż jedno szczenię (dzieci ludzkie zazwyczaj rodzą się pojedynczo) można ustalić miot otwarty, czyli inaczej możliwość adopcji przez innych członków. Administracja na podstawie zasad genetyki ogranicza paletę kolorów oraz inne elementy wyglądu. Do czasu porodu należy wysłać administracji formularz, inaczej matka poroni.
Dla sprostowania- samice mogą zajść w ciążę tylko 3 razy w życiu. Samce natomiast mogą rozmnażać się ile chcą. Maksymalna ilość szczeniąt w miocie wynosi 6, kobieta natomiast zawsze rodzi jedno dziecko, chyba, że będą bliźnięta.


Napisane przez Percia dnia 11.06.2017 r. Ostatnia aktualizacja: brak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz